Helt slut

Det var en väldigt intensiv dag idag! Mycket att ta in och lära, framförallt så var det svårt. Allting var på tyska och jag slängdes liksom in i det och ja, förstod väl inte allting kan ja väl säga. Det var riktigt jobbigt att lyssna på om jag ska vara ärlig. Och framförallt om man inte förstår språket.

Men vi hade en helt okej dag. Var först lite information om skolan och hur året skulle se ut, sen så blev vi indelade i olika grupper som skulle göra lite olika saker under dagen. Det var ett sk "FH Aachen- Rally" som vi gjorde. Då fick vi ta kort,leka, måla,filma, se skolan.. ja typ allt fick vi göra. Men även det var på tyska så det var lite svårt att hänga med.
Men jag hittade en tjej som kom upp till mig i början av dagen och hon hette Lisa, väldigt söt och trevlig tjej och hon ska också gå kommunikations design så det kanske kan bli en bra kontakt =) hehe.
Efter alla lekar blev vi ännu en gång indelade i grupper på 4-5 pers som skulle hem till en av "lärarna" för middag senare på kvällen.
Vid 5-tiden fick vi sluta för dagen och då kan ja säga att ja va riktigt trött.


Present ifrån skolan

Hem och sov en stund, pratade ett underbart samtal men älskligen och sen var det bara göra sig i ordning igen och knata iväg.
Så nu är jag hemma igen efter en ganska trevlig kväll. Det bjöds på Chili-con-carne och en massa prat, även denna gång bara på tyska så ja, efter ett tag när de sa att de skulle ut kände jag att jag inte klarade mer idag. helt slut i huvudet och ja, jag kan inte ta in mer tyska för dagen. Blir mycket imorgon med så måste vila lite.

Ligger nu i sängen med tända ljus och dricker oboy och har precis fått ett leende på läpparna (tack vare dig <3). Ska strax släcka och sova för natten.
Imorgon blir de nog en lika intensiv dag!! Så måste fixa energi!
Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0