Aachen

Länge sen!
Men nu är jag iväg. Nu har jag lämnat sverige och tagit mig ner till Aachen,tyskland.
Har åkt ner hit med sjukt mycket delade känslor, bra och dåliga. Magen värker och huvudet snurrar, vet varken ut eller in!!

Kom hit i fredags med hjärtat mitt och har haft världens mysigaste och bästa helg. Vi åt gott,drack gott,strosa runt i staden och bara tog hand om varandra! Helt fantstiskt var det! Men igår så var han tvungen att åka hem för att förstätta jobba och leva där hemma och lämnade mig kvar här. Eller jag stannade ju men jag vet verkligen inte vad jag ska göra, stanna eller inte?
Tankarna bara snurrar omkring!

Men iaf, staden är mysig och ganska halvstor eller vad man kan kalla det. Mycket smådelar som man upptäcker hela tiden och massa fin arkitektur. Även maten är annorlunda och jag säger bara PAPRIKA, paprika i allting är vad som gäller. och då menar jag vekrligen allt. haha vi rapa och typ svettades paprika efter helgen här när Andreas var här.

Så idag har jag haft min första skoldag.Eller det var inte skola direkt utan mer intro på språkkursen, det är ju inte den som jag ska studera här nere men det är en 3 veckors kurs som jag fick gå. Så den var jag på idag och fick börja med att skriva ett prov. inte så kul när man var helt oförberädd och jag kan inte säga hur det gick, vi får helt enkelt se imorgon!!
Men nu ska jag ner på staden och se mig omkring, får se om jag ska gå på "Willkommenfesten" som är ikväll. kanske kanske, beror lite på hur jag känner mig sen!
Ha det så bra sålänge!!
KRAM KRAM


(har en annan reseblogg också..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0