funderingar

Har gått omkring och tänkt väldigt mycket nu på sistonde, på vad som varit,vad som hänt och vad som kommer att ske. Det är mycket med andra ord som snurrar runt i huvudet på mig.
Men en sak som var mest var hur mitt liv såg ut för ca ett år sen..
Då var jag en ensam student som tillbringade mycket tid i min lägenhet i Nybro, skolan på dagarna och var så otroligt skoltrött att jag var så nära på att packa väskan och dra, ge upp allting. Hade inte direkt några planer för någonting.. Men sen så gick ja på ett möte ang. utlandsstudier och det var ju de ja alltid hade velat så ja sökte de, det var ju en erfarenhet och någonting jag,för det tillfället, kunde se fram emot..
Veckorna gick och ja, ja mådde inte bra...psykiskt och fysiskt..ingen ork till någonting.. Men så en dag så kom min kära vän Madde upp till mig och sa att det var någon som ville träffa mig.. Trött och "tråkig" som jag var ville jag egentligen inte veta om det ens, varför ville någon vilja träffa mig liksom, var tankar som flög omkring..Fast jag gav det ett försök.Jag började prata med denna "någon" och kände direkt att det liksom "klickade".. Vi bestämde att vi skulle ses innan jag for upp till Stockholm för julledigheten och ja, nu vet vi ju alla vem denna "någon" var och hur allting har gått.
Så med andra ord. Jag har, på ett helt år, blivit mer gladare,fått livslusten tillbaka, fortsatt med skolan, åkt utomlands, träffat världens bästa människa som jag har fått många underbara och fina stunder med och det kommer bara bli fler, gjort mig av med lägenheten och börjat se framåt på ett helt annat sätt. Jag är med andra ord en helt annan person, en person som försöker kämpa trots att det är riktigt tufft, och inte ge upp när allting sviker!

Så detta år har det skett mycket, och vem vet.. vem vet vad som kommer hända på ett till år? inte jag i alla fall!

Det enda jag kan göra och tänka på är just nu.. Att alltid försöka ge saker och ting en chans,för om man inte gör det kanske man missar en framtid, en möjlighet, eller en vän för livet..vem vet??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0